Friday, 21 August 2015

8 Sebab Mengapa Saya Memilih Set Bersalin Premium By Shaklee Semasa Berpantang Anak Ke 2







As salam..

Semasa melahirkan anak pertama, saya keliru nak memilih set bersalin yang sesuai.
Baca blog sana sini tentang pengalaman masing2 menggunakan set2 bersalin yang sesuai last2 saya buat keputusan untuk menggunakan set dari N*** R****.
Selepas melahirkan anak pertama, gynae + paed advice untuk jangan ambil apa2 jamu sehingga anak berumur 20 hari.

Disebabkan saya ni lurus bendul (maklum ler pengalaman pertama kan :P) so saya langsung tak usik kotak set tersebut sehingga lah anak berusia 20 hari.
Tambahan pula sibuk uruskan anak jaundice (siap pakej tido bawah lampu 3 hari 2 malam di hospital) so memang xde hati nak amek jamu jamuan..

Only after 20 hari berpantang, baru nak terkial2 bukak kotak set bersalin tersebut.
Ye..saya terlepas all the cuci2 tu (punya la tahan sakit lps bersalin kan)..hahahhaa
Last2 gelak sendiri sebab rasa bodoh sangat..hahahahah

Dan saya juga mengalami masalah SEMBELIT yang sangat teruk..
After 2 minggu masih tak membuang.
Azabbbbb weeiiii!..
x nak kenang dah zaman tuh..

Ending masa pantang 1st, all the jamu jamuan x habis pun..
Yang bantu membuang pun ada separuh botol kot..
hukhuk..
So there is how my RM 3++ goes for the Set Berpantang..

****Note 1 : saya belum kenal Shaklee masa berpantang anak sulung

Masa bersalin anak kedua, saya memang terus decide untuk berpantang menggunakan SET BERSALIN PREMIUM By SHAKLEE..
Memang x survey any jamu jamuan pun masa tu sebab masa preggy memang dah consume Set Preggy Shaklee..

Alhamdulillah..
Lepas je keluar dari Labour Room, saya dah mula mengambil set tersebut (sebelum bersalin dinamakan set preggy, so lepas bersalin bau sebut set bersalin..tapi item almost sana je semua..sp continue aje..hahaha)..

Antara yang saya dapat rasa bila amalkan set ni

1. Baby tidak kena Jaundice
2. Saya tak sembelit
3. Badan segar n boleh handle 2 anak sekaligus
4. Susu ibu terlebih banyak (saya start buat stok susu since day 3, masa anak 1st masa day 14 baru start since anak jaundice kan...)
5. Rahim mengecut dengan lebih baik.
6. Bentuk badan lebih kurus dari biasa (dapat berat anak dara, even lagi ringan dai sebelum kahwin :P)
7. Berat anak pun naik cantik selepas sebulan :)
8. Tiada masalah membazir sebab saya amalkan sehingga habis dan siap bersambung2 semasa menyusukan anak :)

Alhamdulillah..
Memang suka sangat pengalaman mengamalkan Shaklee ni..
Memang terbaik..

*** Note 2 : semasa berpantang anak ke 2, kakak urut ada bekalkan jamu, saya hanya mampu telan 2 biji sahaja kerana jamu tersebut buat saya sakit kepala yang amat. Saya ada try n error (stop after 1st day n try ambil lagi after 1 week, hasil tetap sama..sakit kepala yg tahap guling2 :( )


Sekiranya anda masih tercari2 set bersalin, saya memang sarankan anda meggunakan Set Bersalin Premium By Shaklee sebagai pilihan anda!

Di dalam SET BERSALIN PREMIUM By SHAKLEE ini terdapat 6 item iaitu VITA-LEA, VITA C SUSTAIN RELEASE, B COMPLEX, OSTEMATRIX, ESP dan ALFALFA COMPLEX yang mana setiap satu mempunyai tugas masing2..

Hubungi saya untuk maklumat lanjut :)
Harga? Tidak jauh beza dengan set2 bersalin di luar.
Yang pasti, anda boleh teruskan set ini sehingga habis menyusukan anak sehingga 2 tahun 😄


Biha anis
019 6667748


No comments:

Post a Comment